אדואר קלפי תפקידים

דירוג משתמשים: 0 / 5

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

אדואר
קלפי תפקידים

קלפים דו לשוניים ערבית\עברית - מנאל חריב

3 חבילות אחרונות בהחלט ובכלל

  קלפים טיפוליים, תפקידים  

"קלפי אדואר" הנם קלפים לתפקידים נפשיים וחברתיים שלמדנו לקחת על עצמנו לאור התנסותנו במשפחה שלנו ובקבוצות השונות שהצטרפנו או השתייכנו אליהן בחיינו .
תפקידים אלו מבטאים את מהותנו ומסתירות אותה באותה מידה והם יכולים להוות אינדיקציה לעולמנו הפנימי ולמגוון דרכי ההתקשרות שלנו עם העולם .
המשמעות של המלה " אדואר " בערבית הנה תפקידים .
הקלפים הם רב שימושיים והם יכולים להתאים לכל סוגי הקבוצות : חברתיות , טיפוליות ,משימתיות , יעוץ , פסיכודרמה ,יצירה ועוד . מה שמייחד קלפי אדואר זה שהם מתאימים לכל הגילאים כמעט , ולקבוצות דוברות עברית,ערבית וקבוצות דו לשוניות. 

קלפים טיפוליים \ המומחה \ קלפים בערבית קלפים טיפוליים \ פיוס \ קלפים בערבית קלפים טיפוליים \ השולט \ קלפים בערבית קלפים טיפוליים \ רודן \ קלפים בערבית

הערכה מכילה 70 קלפים וניתן לבחור להשתמש בכולם או בחלק מהם.

אדואר קלפי תפקידים עברית/ערבית
מחיר ליחידה
179.00 ש'ח
כמות

הצעות עבודה עם קלפי אדואר

1. קלפים נבואיים בעבודה פרטנית או קבוצתית: יש לשאול את הקלפים שאלה סביב נושא מסוים ולהוציא קלף . לדוגמא בסיטואציה הזו איזה תפקיד אני לוקח על עצמי? או בסיטואציה הזו איזה תפקיד עלי לקחת ? או מה הוא התפקיד שעלי לוותר עליו בכדי להביא לשינוי או שיפור במצב מסויים? מאיזה תפקיד עלי להימנע בכדי להשיג מטרה מסוימת? אם ההפעלה מתבצעת בקבוצה אפשר לבצע סבב שאלות של המשתתפים לקלפים ובהמשך כל משתתף ישלוף קלף .יהיה מומלץ לשאול את חברי הקבוצה לאחר הוצאת הקלף על איך הם יתרגמו את הקלף למעשים והתנהגויות בחיי היום יום שלהם.

2. שדה ההשלכות הקבוצתי : פעילות מצוינת להעלאת המודעות לתפקידים קבוצתיים ולדינאמיקה בין אישית בקבוצה ,לאבחן ולנטרל תפקידים מעכבים עבודה קבוצתית המנחה יסביר לקבוצה על הפעילות ויסביר שאין תפקיד חיובי או שלילי כל הזמן וייתן דוגמא על תפקיד שיכול להיתפס שלילי כמו "המתנגד " ויסביר את הסיטואציה שבמידה ויש קבוצה שהולכת בכיוונים לא בריאים תפקיד המתנגד יהיה חיובי.אחר כך יחלק לכל משתתף קלף , ויבקש מהחברים שכל אחד יקרא את הקלף שלו בשקט . לאחר מכן יבקש מהמשתתף שרוצה להתחיל למשוך קלף שני ושיעביר את הקלף הראשון למשתתף אחר בתוך הקבוצה. החבר שיקבל את הקלף ינשום עמוק וייקח את הקלף החדש לעצמו ויעביר את הקלף שהיה לו בהתחלה למשתתף אחר וכן הלאה ניתן יהיה לראות שכל משתתף יכול לקבל יותר מקלף אחד ממשתתפים שונים. הדגש הוא לקבל את הקלף החדש שהקבוצה נותנת . ההמלצה היא שחברי הקבוצה יגידו רק את השם של התפקיד המוצג בקלף ולאיזה משתתף מעבירים . לסיכום המפגש אפשר לשאול את חברי הקבוצה מה הקלף שכל אחד רצה שיגיע אליו ומדוע? איזה קלף הגיע להם יותר מפעם ? האם הרגישו מופתעים לקבל קלף מסוים ? האם היה להם קשה עם תפקיד מסוים? מה הקלף הראשון שקיבלתי? מה הקלף האחרון? מה למדתי על עצמי וכד'

3. משחקים קבוצתיים בזוגות או בשלשות לגיבוש , אינטימיות והדדיות : המנחה יחלק את המשתתפים לקבוצות קטנות וייתן לכל קבוצה קלף ( ע"פ שיקולו : אקראי או מתוכנן) ויבקש מהם לחלוק סיפורים סביב עצמם או אדם שמכירים שהתנהג בצורה שמתאימה לתפקיד ו / או התמונה. בגילאים קטנים ניתן להתבסס על התמונה.

4. משחקים קבוצתיים להעלאת המודעות לאספקטים הפרו חברתיים ולאספקטים המעכבים של הקלף:

פעילות זו ניתן לבצע בקבוצות קטנות או בזוגות ,כמו הפעילות הקודמת וניתן לבצע אותה במליאה : חברי הקבוצה יעלו סיפורים שבהם ההתנהגות ע"פ התפקיד שמתאר הקלף הייתה חיובית ותורמת וסיפורים שמילוי התפקיד המתואר בקלף היה מעכב או שלילי לאדם שמלא את התפקיד או לקבוצה.

5. קלפי תפקידים לקבוצות משימתיות ו / או למטלה קבוצתית ו / או לגיבוש קבוצתי: המנחה ייתן לקבוצה משימה מסוימת : אמיתית כמו מטלה שעל הקבוצה לבצע בתקופה הקרובה או משחק כמו לדוגמא בניית מגדל מקש לפי הוראות, ציור קולאג' קבוצתי, הכנת סלט , אפיית עוגה וכד' . וייתן לחברי הקבוצה לבחור באופן אקראי או מכוון קלפים מסוימים. החברים יתנהגו בהפעלה ע"פ התפקיד שבחרו . ואחר כך ניתן לפתח דיון על השפעת מילוי התפקיד שבקלף על המשימה הקבוצתית ועל דרכי התרגום שלו למילים והתנהגויות.

6. פעילות יצירתית – הכנת מסיכות ע"פ התפקידים שהקלפים מייצגים.

לבקש מהמשתתפים לבחור קלף אחד או יותר .

ניתן לבצע פעילות זו בציור רגיל על דף או על מסיכות מגבס פשוטות שניתן לרכוש ולצייר עליהם. ניתן לבצע בהמשך פעילות עם היצירה שמתקבלת כמו תערוכה , משחק , קולאג ועוד.

אפשרות אחרת לבצע את הפעילות עם כחמר או פלסטלינה ולבקש מהמשתתפים לפסל מסיכה . ניתן בליווי מוסיקה. וכמובן לאחר הסיום יש צורך לשיתוף קבוצתי.

7. הסיפור המתהווה : המנחה יכול להקריא סיפור או יצירה ידועה והמשתתפים ישחקו את הדמויות ע"פ תפקיד מהקלף שקיבלו. לדוגמא המנחה יכול לבחור את סיפור כיפה אדומה ודמות הזאב ישחקו אותה כמה משתתפים מהקבוצה . פעם הזאב יהיה בתפקיד הפוחד , פעם בתפקיד האוהב פעם בתפקיד איש החידושים וכד'.. ניתן לקבוע שכל דמות יהיה ניתן לשחק אותה בשלושה או ארבעה תפקידים והעלילה תתקדם במקביל בהתאם.

8. פנטומימה :הבעה בפנטומימה ומוזיקה לתפקידים שהקלפים מעלים. המשתתפים יבחרו קלפים באופן מכוון או אקראי ויעשו עבודת פנטומימה בזוגות או בקבוצה בליווי מוסיקה. 

קלפים נוספים בשפה הערבית

חיפוש

חדשים ב'מירבי'

קלפים טיפוליים המדריך

יותר מ 3,500 הורדות!

• לקבל רעיונות לדרכי העבודה בנושאים שונים
• מבחר של מפות תהליך
ומחסן שאלות ענק!

הקלפים הם כלי המאפשר להגיע
לעומקים בדרך מהנה ועוקפת התנגדויות.

לקבלת המדריך בחינם
מלאו שם ומייל

שם
דואר אלקטרוני *
עיסוק
 
 
 

איך קונים

סוגי משלוחים ודרכי תשלום

קרא עוד...

להיות מעודכנים
במרב הקלפים והמשחקים הטיפוליים
בהכשרות וסדנאות לאנשי מקצוע

שם: 
דואר אלקטרוני
עיסוק: 
 
אנחנו מתחייבים לא להשתמש בנתוני ההרשמה לשום
שימוש מלבד זה המצויין למעלה.

צור אתנו קשר

מירבי, כלים לחיים מודעים
כתובת למשלוח מכתבים:
מירב זמורה
רח מרבד הקסמים 4/7 חולון 5884702

דואל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

פקס: 153-54-6628282

נייד: 054-6628282

Webiste: www.meiravi.co.il

 

קלף אישי מקולאז' הנשמה שלי - רוצים לקרוא על תהליך יצירת הקלפים ?
לחצו כאן - תהליך אישי עם קלפי קולאז' הנשמה