קלפים ומשחקים

FAMELY אדם ומסגרות חייו

faMEly

אדם ומסגרות חייו

הדר שולשטיין-אלרום| בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית| מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת| מנחת קבוצות| מדריכה ומכשירה מטפלים 

 

famely אדם ומסגרות חייו, קלפים טיפולייםעל הקלפים

faMEly היא ערכת קלפים משולבת המזמנת מפגש ודיאלוג של אדם עם מסגרות חייו השונות – הגלויות והמוכרות ואלו הסמויות והמופנמות.

הקלפים עוסקים באנשים, ביחסים ובמסגרות, ומאפשרים לבחון את היחסים שבין האדם למסגרות ולהגדרות השונות של חייו – נרטיבים, מסגרות התייחסות, רגעים אישיים ובינאישיים.​

כמו כן הקלפים מאפשרים גם לעסוק ביחסים בין נושא לבין ההקשר בו הוא מתרחש, יחסים בין פנים וחוץ, בין גלוי לסמוי, בין קרוב לרחוק, בין נוכח לנפקד, בין מצוי לרצוי...

 

4 סוגי קלפים המתמזגים יחד לערכה ייחודית, עשירה ורב-גונית.

ערכת קלפי faMEly מכילה:

 63 תמונות העוסקות ביחסים ומזמנות התבוננות על מערכות יחסים בתוך מסגרות והקשרים שונים.
התמונות, ככלי השלכתי, יכולות להוות ייצוג של רגש וחוויה בתוך אינטראקציה או הקשר.
בשילוב עם הקלפים האחרים הן יכולות להוות נקודות של חיבור והדהוד לאני הפנימי ולסיפורי חיים וזיכרונות שעולים סביב נושאים שונים.
אלו צילומים המנציחים רגעים וכל אחד מוזמן להתחבר אל הרגע ולהפוך אותו לשלו.

קלפים טיפוליים, קלפים השכלתיים, קלפי תמונות קלפים השלכתיים, קלפי תמונות בלבד, קלפים טיפוליים

קלפי מסגרת 
26 מסגרות מצוירות, צבעוניות ועשירות, המייצגות הקשרים שונים המעוררים רגשות וחוויות ומזמנים התבוננות רב ממדית.
הן יכולות להוות מסגרת, גבול, הקשר, נקודת מבט, עבור הקלפים האחרים. (ניתן להניח את הקלפים בתוך המסגרות) והן יכולות לעמוד גם בפני עצמן.
הן יכולות לשמש חלון הצצה והתבוננות לתוך רגע או תהליך, לעבור בין נקודות מבט ולבחון נושאים ומצבים בפרספקטיבות משתנות.

מסגרות, FAMELYמסגרות חיינו, קלפים טיפוליים, קלפי מסגרות, FAMELYמסגרות חיינו, קלפים טיפוליים, קלפי

קלפי מילה
58 מילים המבטאות רגש או מצב בהקשר של יחסים. יכולות להדהד ולתקף, לשמש כותרת ולתת מילים היכן ולמי שנחוץ.
כמו כן, המילים עצמן יכולות לשמש גירוי למפגש עם חוויה/נושא רגשי ולעורר לדיון.

* ניתן לרכוש גם בתרגום לערבית

קלפי פמילי,  famely cardsקלפים טיפוליים בערבית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קלפי "אֲנִי מוּל..."  
60 איורים מופשטים בשחור לבן המתארים יחסים בין כתם למסגרת ומזמנים עיסוק ובחינה של מערכת היחסים ויחסי הגומלין בין השניים..
מאפשרים לבחון את המקום/התפקוד/דפוסי ההתנהגות/התחושה של אדם מול מסגרת בהקשרים שונים. הקלפים מורכבים מכתם ומסגרת בשחור ומזמנים עיסוק ובחינה של מערכת היחסים ויחסי הגומלין בין השניים.
ניתן להתייחס אל המסגרת כמייצגת את הנושא/ההקשר ואל הכתם השחור כמייצג את האדם. (לדוגמה: אני מוּל החלום/האתגר שלי; אני בתוך הזוגיות/המשפחה שלי). לחילופין, ניתן להתייחס אל המסגרת כמייצגת את האדם וכתם הצבע הוא הנושא (לדוגמה: המקום של החלום/האתגר בתוך החיים שלי; הזוגיות/המשפחה בתוך החיים שלי). כמובן שיש גם אפשרות להתייחסות פתוחה אשר אינה מגדירה כתם ומסגרת ומזמינה כל אחד לראות בקלף מה שנכון לו. 

אדם ומסגרות חייו, קלפי פמילי, קלפי פמלי, famely cards אדם ומסגרות חייו, קלפי פמילי, קלפי פמלי, famely cards אדם ומסגרות חייו, קלפי פמילי, קלפי פמלי, famely cards

וחוברת רעיונות ודוגמאות עשירה לשימוש בקלפים
25 עמודים 
 אדם בתוך מערכות יחסים - 8 פעילויות
מבט פנימה - צתקיעות לתנועה, זיהוי ושינוי דפוסים מקובעים - 8 פעילויות
עבודה עם ילדים (דינאמיקה חברתית, אקווריום חברתי, היחדי והקבוצה, רגשות וסיפורי חיים, המציאות פנים רבות לה)
משחקים, פעילות חברתית, גיבוש וכיף - 5 פעילויות

קלפים טיפוליים, קלפי FAMELY הדר אלרום

   

FAMELY עברית
מחיר ליחידה
230.00 ש'ח
כמות

   
FAMELY בערבית
מחיר ליחידה
230.00 ש'ח
כמות


הצעות עבודה מתוך החוברת

שינוי דפוסי התנהגות בעייתיים

  1. בחר דפוס התנהגות שלך המשפיע לרעה על המערכת המשפחתית.
  2. בחר קלף אני-מוּל המתאר את ההתנהלות שלך אל מול דפוס ההתנהגות.
  3. בחר קלפי תמונה המתארים את החוויה של שאר בני המשפחה אל מול התנהגות זו. (בעבודה משפחתית מבקשים מבני המשפחה לתאר את החוויה שלהם).
  4. בחן מחירים ורווחים: מה מפעיל ומה מזין את ההתנהגות? מה מרגיע?
  5. אם דפוס ההתנהגות יעלם, מה יהיה במקומו? איך תראה המערכת המשפחתית? מה יהיה מקומך בתוך המערכת המשפחתית? בחר קלף אחד מכל סוג וצור סיפור המתאר את התוצאה הרצויה עבורך (תאר זאת בזמן הווה - כאילו אתה כבר שם).

דוגמה מהשטח

משפחה הגיעה לטיפול משפחתי עקב בעיות התנהגות של אחד הילדים. בטיפול עלה שקיימים
הרבה מתחים בין בני המשפחה ואווירה משפחתית רוויית כעס ותוקפנות. כל אחד בחר קלף
אני-מוּל המתאר את "מיכל הכעס" שלו - מה גודלו, מאיזה חומר עשוי, מה מפעיל אותו, כיצד
מתמלא ומתרוקן. לאחר שכולם תיארו את המיכל = דפוס הכעס שלהם, הם נתבקשו לומר
עם איזה "מיכל כעס" הכי קשה להם ולבחור קלף המתאר את תחושתם ביחס אליו. רוב בני
המשפחה בחרו במיכל הכעס של האב ותיארו את החוויה שלהם אל מולו ("כשהוא רק מסתכל
עלי אני מתכווצת ומפסיקה לנשום..."; "כשהוא בסביבתי אני מוריד מסך ומתנתק כדי לשמור
על עצמי מהמתקפה שעלולה להגיע..."). עבור האב היה זה פידבק קשה, מטלטל אך חשוב
ומשמעותי לאורו יכול היה לזהות ולבחון את המחירים ואת הרווחים שלו מדפוס התנהגות זה
("הפחד שלהם נותן לי כוח במשפחה. השליטה היא אצלי ואין עוררין על כך, אבל אני מפסיד
את הילדים ואת הקשר איתם. לפעמים אני מרגיש שרק מחכים שאצא מהבית כדי שיוכלו להתחיל לחיות...")
כל אחד בחר קלף מכל סוג אשר יחד יצרו סיפור המתאר את התוצאה הרצויה עבורו - איך תראה החוויה שלו בתוך המשפחה כשדפוס
הכעס ישתנה וניסחו זאת בזמן הווה ("אני מרגישה שעכשיו אני יכולה לנשום ולהיות חופשייה יותר, אני מוגנת ומוכנה להושיט יד לקרבה.
מרגישה שבכל המשפחה משהו מתרכך ונהיה נעים וזורם יותר..."). הייתה זו הזדמנות לקחת חלק בבחירת העתיד הרצוי למשפחה וכן
לחוות באופן ויזואלי אלטרנטיבות לחוויה משפחתית טובה יותר.

 

אני ואתה בתוך מערכת היחסים

famely אדם ומסגרות חייו, קלפים טיפוליים

  1. כל אחד מבני הזוג בוחר קלף אני-מוּל אחד המתאר את ההרגשה/חוויה/תפקיד/מקום שלו בתוך מערכת היחסים וקלף נוסף המתאר את בן זוגו, כפי שהוא חווה אותו.
  2. מניחים את הקלפים ובוחנים את הדומה והשונה באופן שהם תופסים את עצמם ואת האחר ויוצרים דיאלוג בין נקודות המבט השונות.
  3. כל אחד בוחר קלף המתאר את המצב הרצוי עבורו (המטרה), ביחס למערכת היחסים. מניחים אותו במרחק המתאים מן הקלף המתאר את המצב כיום (המצוי).
  4. בוחנים מהם הגורמים המעכבים ומהן החוזקות שיכולות לסייע על מנת להגיע לשם? האם המטרות של שני הצדדים דומות או משתלבות זו בזו? האם הדרך להגיע אל המטרה דומה או מנוגדת?
  5. באמצעות קלפי תמונה + קלפי מילה - מסמנים תחנות ביניים אישיות וזוגיות בדרך להשגת המטרה. ניתן לנסח את תחנות הביניים כמשימות אופרטיביות ומדידות.
  6. ניתן לבחור מסגרת שתתאר את האקלים/סביבה היכולים לסייע למימוש המטרות.

דוגמה מהשטח

בני זוג הגיעו לטיפול זוגי עקב משבר ובגידה של הבעל. התקשורת ביניהם הייתה רוויה בהאשמות
הדדיות, כאשר כל אחד חש עצמו פגוע ובלתי נראה בתוך המערכת הזוגית.
באמצעות קלף אני-מוּל, האישה תיארה את המקום שלה בתוך המערכת הזוגית כמי שדואגת
לכל ונושאת לבדה בנטל של עבודות הבית והדאגה לילדים. היא חשה כעס וכאב על כך שהוא
אינו שותף ואינו מפרגן לה על תפקודה. באמצעות קלף נוסף תיארה את בעלה כנוכח ניפקד בתוך
המערכת הזוגית, וכמי שעיקר האנרגיה שלו מופנית כלפי חוץ ("כשאני פוגשת אנשים מהעבודה
שלו אני שומעת איזה בן אדם מדהים הוא שעוזר לכולם, תמיד חיובי, תמיד סבלני ורגיש. כואב לי
שבבית אנחנו לא פוגשים את התכונות האלו.").
הבעל תיאר את החוויה שלו בתוך המערכת הזוגית כמי שאין לו מקום. הוא מרגיש שהיא תופסת
את כל המקום וגורמת לו להרגיש מיותר. ("אף אחד לא סופר אותי. אני כמו אויר - קטן ומיותר...").
הוא אמר שהקשר מחוץ לנישואים החזיר לו חוויה של גבריות וערך עצמי ("פתאום הרגשתי בעל
ערך, שדעתי נחשבת ויש לי מקום ומשמעות..."), אך סיפר שבעת שהיה עם המאהבת דמיין עצמו
עם אשתו. האישה אף היא ביטאה תחושה של בדידות וכמיהה לנוכחות ושותפות.
בדרך זו, כאשר הקלפים היו זה לצד זה, יכלו בני הזוג לשמוע ולהקשיב האחד לדברי השני, לפגוש
את הפגיעות, והחשוב מכל - לראות שהמטרות שלהם זהות! שניהם מייחלים לאותו דבר. זיהוי
הצרכים הלא מסופקים הסיט את הפוקוס מההאשמות וחוסר הנראות ההדדית. כעת, כאשר הוגדר
יעד משותף, ניתן היה להתחיל לצעוד בדרך להשגתו - לגעת בכאב ובכעס של שני הצדדים,
להכיר בטעויות האחד של השני וליצור דיאלוג שבאמצעותו ניתן יהיה לסמן תחנות ביניים ברורות
ומדידות בדרך.

 

רגש, מחשבה והתנהגות כאבני דרך ליצירת שינוי

famely אדם ומסגרות חייו, קלפים טיפוליים

  1. בחר נושא המעסיק אותך.
  2. בחר באופן גלוי/ סמוי שלושה קלפים המייצגים את ההתנהלות שלך מולו וסדר אותם על צלעות המשולש: רגשית )איזה רגשות זה מעורר בי?( קוגניטיבית )איזה מחשבות עוברות לי בראש?( התנהגותית )מה אני עושה?. בחן כל אחד מהחלקים ובדוק היכן אתה מזהה קושי והיכן אתה מזהה כוחות.
  3. צור דיאלוג בין החלקים השונים. בחן פערים וזהה דפוסים שחוזרים על עצמם. האם הם מוכרים לך ממקומות נוספים בחייך?
  4. בחר תחום )צלע( שבו אתה רוצה לבצע שינוי. בחר קלף לשינוי )בגלוי/סמוי( והנח אותו במשולש.
  5. הבט במשולש החדש שנוצר ובחן כיצד שינוי בתחום אחד משפיע על התחומים האחרים. שחק עם הקלפים ופתח לעצמך נקודות מבט חדשות.

אפשר לעצמך ליצור תנועה בשלושת ההיבטים.

דוגמה מהשטח

בסדנה לפיתוח מנהלים עסקו בנושא של סמכות. השאלה המנחה הייתה "מהי סמכות
בורי?". פוזרו קלפי אני-מוּל גלויים וקלפי תמונה ומילים הפוכים (סמויים). כל מנהל
קיבל משולש (ראה תרשים) והיה צריך להניח קלף אחד מכל סוג בכל קודקוד, לפי
התייחסות לרגשות, מחשבות והתנהגויות.
לאחר שהקלפים הונחו, כל אחד הביט בשלושת הקלפים שנמצאים בכל קודקוד ועל דף
כתב את התשובה שלו בהתייחס לסעיפים. לאחר מכן הציגו זאת בקבוצה ונבחנו הפערים
בין הרבדים הגלויים והסמויים.
אחד המשתתפים בחר קלף בגלוי מתוך קלפי אני-מוּל והתייחס לרגש: "סמכות נותנת
לי תחושה של כוח ועוצמה". בקלפי התמונה והמילה שהוציא באופן סמוי הוא ראה
דווקא רגשות של פחד ולחץ.
ביחס למחשבות, בקלף הגלוי אמר: "מעריכים אותי, מפחדים ממני", אך הפרשנות שנתן לקלפים שהוציא באופן סמוי הייתה "לא סופרים
אותי, מזלזלים בי". וכך המשיך לבחינת דפוסי ההתנהגות שלו. כאשר הביט בקלפים שיצאו באקראי, אמר בהתרגשות: "עכשיו אני מבין
שהנוקשות שאני מפגין כלפי העובדים שלי היא בעצם ביטוי לחולשה ולא לכוח. תמיד סיפרתי לעצמי שאני מנהל קפדן ונוקשה, אך
פתאום אני מעז להביט במראה ורואה שם המון פחד וחוסר ביטחון."
השילוב בין הקלפים השונים איפשר לראות את הפערים בין הגלוי לסמוי, להציף את הקושי ובהמשך לפתח אסטרטגיות ניהוליות.

 

דינאמיקה חברתית

famely אדם ומסגרות חייו, קלפים טיפוליים

מתאים לעבודה סביב מסגרת השתייכות (כיתה, קבוצה, משפחה)

  1. הרם באופן סמוי/גלוי קלף אני-מוּל ותאר איזו סיטואציה חברתית אתה רואה שם בהקשר למסגרת המדוברת. ניתן להרחיב ולבחון את החוויה
    בתוך הסיטואציה או לבקש סיפור חיים על חוויה דומה (סיפור אמיתי או דמיוני).

 

דוגמה מהשטח

בכיתה ה' ערכה המורה פעילות שעסקה בדינאמיקה החברתית בכיתה ובמקומו של היחיד בתוך הקבוצה.
היא הרימה באקראי קלף אני-מוּל, הניחה אותו במרכז וביקשה שכל אחד יתאר איזו סיטואציה חברתית הוא
רואה בקלף.

עידו: מישהו שאומרים לו להיות בתוך המסגרת, בחוקים שקבעו לו אבל הוא רוצה לפרוץ את המסגרת ולא
להקשיב לחוקים.
תמר: זה מישהו שמתלבט לאיזה קבוצה הוא רוצה להיות שייך – האם למופרעים המקובלים או ל"חנונים".
גל: זה מישהו שמנודה מהחברה.
ערן: יש מישהו שמנסה להיכנס לתוך החברה אבל כל פעם מוציאים אותו החוצה והוא נשאר בחוץ.
מאיה: כמה אנשים שהם בחברה קטנה משלהם ומנסים להיכנס לחברה של כולם.

בשלב השני פיזרה המורה את קלפי התמונה וביקשה מכל ילד שיבחר תמונה
שמתארת את החוויה הרגשית באינטראקציה שתיארו בשלב הקודם.

ערן: (קלף ילד בודד עם סכין) הוא בחוץ. כבר אין לו כוח להילחם אז הוא ויתר והניח
את החרב שמוטה בצד.

מאיה: (קלף איש מחבק כלב) אחד עם השני הם מחוברים וקרובים, אבל בעצם הם
מרגישים זרוקים, בודדים ועצובים.

תמר: (קלף ילדה בתוך קוצים) היא מרגישה שכל מה שהיא אומרת מבקרים אותה
ויורדים עליה. היא פוחדת לדבר ופוחדת להיות מי שהיא.

לסיום ביקשה המחנכת מכל ילד לחשוב על מתנה/עצה שהיה רוצה לתת לילד
המתמודד עם הסיטואציה החברתית עליה דיבר.

ערן: תנסה להיות יותר גמיש ולא לראות הכול בשחור/לבן. אתה לא חייב להתנהג
בדיוק כמוהם אבל תחפש משהו משותף כדי שתרגיש שייך.

תמר: תקשיבי ללב שלך. תהי איפה שיותר נעים לך.

 

 

חיפוש

הצעה מיוחדת - שקורית רק פעם אחת בשנה

 ערכה מוכנה להפעלת חוגים

לפיתוח אינטליגנציות מרובות בגיל הרך

בואי גם את לשכפל את המתכונת המצליחה של

רינה כורש לפיתוח אינטליגנציות מרובות

לחצי כאן לפרטים

לחצילח

 

 

חדשים ב'מירבי'

קלפים טיפוליים המדריך

יותר מ 3,500 הורדות!

• לקבל רעיונות לדרכי העבודה בנושאים שונים
• מבחר של מפות תהליך
ומחסן שאלות ענק!

הקלפים הם כלי המאפשר להגיע
לעומקים בדרך מהנה ועוקפת התנגדויות.

לקבלת המדריך בחינם
מלאו שם ומייל

שם
דואר אלקטרוני *
עיסוק
 
 
 


 

איך קונים

סוגי משלוחים ודרכי תשלום

קרא עוד...

להיות מעודכנים
במרב הקלפים והמשחקים הטיפוליים
בהכשרות וסדנאות לאנשי מקצוע

שם: 
דואר אלקטרוני
עיסוק: 
 
אנחנו מתחייבים לא להשתמש בנתוני ההרשמה לשום
שימוש מלבד זה המצויין למעלה.

צור אתנו קשר

מירבי, כלים לחיים מודעים
כתובת למשלוח מכתבים:
מירב זמורה
רח מרבד הקסמים 4/7 חולון 5884702

דואל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

פקס: 153-54-6628282

נייד: 054-6628282

Webiste: www.meiravi.co.il

 

קלף אישי מקולאז' הנשמה שלי - רוצים לקרוא על תהליך יצירת הקלפים ?
לחצו כאן - תהליך אישי עם קלפי קולאז' הנשמה