דירוג משתמשים: 0 / 5

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 


לאבד ולמצוא

משחק טיפולי לעיבוד חווית האובדן

את המשחק פיתחו: טל זכרין, דיתי אבניאלי ובת רייז
המשחק מבוסס על מודל קובלר-רוס
המתאר את חמשת השלבים של תהליך אותו עוברים אנשים במצבי התמודדות עם אובדן.
לאבד ולמצוא משחק טיפולי

 

מהמשחק ניתן ללמוד אחד מהשני על דרכי התמודדות עם אובדן.
התכנים המוצעים במשחק הם אוניברסאליים ומוצגים בדרגות ובעוצמות שונות.
המשחק מיועד ל2-8 משתתפים בגילאי 6+ - משחק קופסא לעבודה קבוצתית או פרטנית

סוגי האובדן:
אובדן חפץ , אובדן חברות , אובדן יכולת , אובדן חיית מחמד, אובדן המסגרת המשפחתית,  אובדן פרנסה, אובדן זהות, אובדן כתוצאה ממלחמה, סכסוך, אסון טבע, אובדן בריאות, אובדן בטחון קיומי, אובדן אדם קרוב.

לכל אובדן סיפור משלו וכמו כן ניתן  לשחק את המשחק עם סיפורים אוטנטיים מהחיים ולא רק עם הסיפורים המוצעים במשחק.

לאבד ולמצוא משחק טיפולי leabedlimzo_arim-story

המשחק כולל :

לוח משחק, פיון משחק – המשחק מתקדם ומתפתח דרך צועד אחד לכל המשתתפים.קובייה

5 ערכות קלפים (ערכות הקלפים מתאימות לכל הסיפורים ולכל תחנה ערכה השייכת לה)

ערכת קלפי תיבת האוצר, ערכה הכוללת 13 סיפורים.

לאבד ולמצוא
מחיר ליחידה
280.00 ש'ח
כמות

המשחק מבוסס על מודל קובלר-רוס המתאר את חמשת השלבים של תהליך אותו עוברים אנשים במצבי התמודדות עם אובדן.

הכחשה – בשלב זה האדם אינו מאמין לידיעה על האובדן ומשוכנע שמדובר בטעות. תגובה זו הינה מנגנון הגנה זמני שהאדם זקוק לו עם קבלת הידיעה הקשה. ההכחשה מאפשרת לאדם פסק זמן להתארגן ולגייס כוחות, ובהדרגה לעבור למנגנוני הגנה מסתגלים יותר.
במשחק זהו שלב הג'ונגל- הקלפים לתחנה זו הם: זה לא באמת קרה לי, לא יכול להיות, יהיה בסדר, אני לא רוצה לשמוע על זה, אני רוצה לברוח ועוד...

כעס מרבית האנשים לא יכולים להתכחש לאורך זמן לאובדן. במקום ההכחשה באים לידי ביטוי רגשות קשים של כעס, קנאה ושנאה. שלב זה קשה להתמודדות גם עבור אנשים בסביבתו של האדם, משום שהכעס מופנה לעתים קרובות החוצה, כלפי הסביבה ולעתים בצורה שנראית שרירותית וחסרת הבחנה.
במשחק זהו שלב הר הגעש - הקלפים לתחנה זו הם: אני שונא, אני כועס, אני מאשים, זה קרה בגללי, זה מעצבן אותי ועוד....

עצב – שלב זה מתאפיין בתחושת אובדן חזקה, מחשבות עצובות על העתיד, רגשות בושה, כשלון והחמצה. קובלר-רוס טענה כי בשלב זה קשה לעודד ולהרגיע את המתאבל, וכי תחושת העצב מהווה שלב עיבוד רגשי חשוב, שיוכל להניע לבסוף לכיוון של קבלה והשלמה של המצב.
במשחק זהו שלב ים הדמעות - הקלפים לתחנה זו הם: אני מרגיש לבד, כואב לי, אני מאוכזב, אני מיואש, אני מתבייש, אני מפחד ועוד...

משאבים– שלב זה מאופין בגילוי הכוחות והיכולות שיש לאדם. תוך כדי תהליך ההתמודדות והחיבור למשאבים פנימיים וחיצוניים מתאפשרת צמיחה והתחזקות שמובילה לחזרה לחיים ולשגרה. שלב המשאבים אינו מופיע במודל של קובלר – רוס, אך כיום מקובל לראות בשלב זה שלב משמעותי בתהליך, המוביל להסתגלות וחוסן.
במשחק זהו שלב ההרים הגבוהים - הקלפים לתחנה זו הם: אהבה, שמחה, חוכמה, ידע, משפחה, חברים, סבלנות, גבולות, ספורט, טבע, ספר, דמיון ועוד...

קבלה והשלמה – השלב מופיע כשהאדם מצליח לעבור את השלבים הקודמים, בתמיכת הסביבה. בשלב זה יש ויתור על המאבק נגד הגורל והפסקה של משא ומתן וחשבונות עם העבר ועם הסביבה. בשלב זה האדם מסוגל לבטא מגוון של רגשות משלבים קודמים ולהשלים עם האובדן.
במשחק זהו שלב מעוף הנשר - הקלפים לתחנה זו הם: אני מבין, יש משמעות, אני מוכן להתחלה חדשה, אני יוע מה לעשות, אני בחיים, אני מתגעגע, אני יכול לסלוח, אני בסדר ועוד...

בכל תחנה ניתן לפנות לתיבת האוצר - קלפים המשמשים כקלפי משאבים ותמיכה
קלפי תיבת האוצר : לקבל חיבוק מאדם שנצא לידי, לבקש עזרה, לצעוק כדי שמשהו ישמע אותי, להיות במקום בטוח, לנשום לעומק ועוד...

לשחק ולמצוא משחק טיפולי / ארנבים leabedlimzo_arnavot-story

 

לאבד ולמצוא
מחיר ליחידה
280.00 ש'ח
כמות